sobota, 1 kwietnia 2017

Dzięcioły, czaple, strusie, fregaty… Międzynarodowy Dzień Ptaków

Mewy o jaskółczych ogonach - Galapagos



Rano dowiedziałam się, że dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ptaków. Od razy przypomniały mi się wszystkie (no, może prawie wszystkie!) ptaki jakie widywałam na podróżniczych ścieżkach. Oto niektóre z nich.

Nie wszystkie co prawda rozpoznałam z nazwy ale ich oglądanie zawsze sprawiało mi wielką frajdę – szczególnie gdy podchodziły tuż do ławki, na której siedziałam.

 

Zgodnie z najpopularniejszą encyklopedią internetową:

Międzynarodowy Dzień Ptaków  obchodzony 1 kwietnia ustanowiony został w 1906 podczas ratyfikacji Konwencji o ochronie ptaków pożytecznych dla rolnictwa z 19 marca 1902 (o ochronie szerzej mówi Dyrektywa Ptasia Unii Europejskiej z 2 kwietnia 1979). Ptakom dedykowano jeszcze: Światowy Dzień Ptaków Wędrownych ( w dwóch wersjach) oraz Europejski Dzień Ptaków (1 października). 

 

Ibis szkarłatny - Tajpej, Tajwan
Ibis, Townsville, Australia


Ibis - Brisbane, Australia

Dziki indyk - Townsville, Australia

Fraser Island - Wielka Wyspa Piaszczysta, Australia

Isla Mujeres - Cancun, Meksyk
Isla Mujeres - Cancun, Meksyk

Mewa o jaskółczym ogonie - Galapagos
Celestun, Meksyk
Fregata - Galapagos

Albatros - Galapagos

Zięba Darwina (chyba!) - Galapagos

Głuptak błękitnonogi - Galapagos

Pelikany - Galapagos

Można żerować tak - Darwin, Australia
Ale czasem można tylko tak - Manila, Filipiny

Magnetic Island - Australia
Sydney - Australia















Park ptaków Jurong - Singapur
Kazuar - Australia ZOO

















Gwarki - Puerto Princesa, Palawan, Filipiny

Mozaika na chodniku - Brisbane, Australia

Kiedy ptaki mnie zainspirowały...
Pożegnanie z Hongkongiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz