czwartek, 23 lutego 2017

My mamy kota na punkcie kota...


Słowa tej piosenki [1] przypomniały mi się kilka dni temu, 17 lutego, kiedy usłyszałam, że to Światowy Dzień Kota (w Polsce obchodzony od 2006 roku). Święto to ma podkreślić znaczenie kotów w życiu człowieka oraz uwrażliwić nas na życie tych stworzeń, szczególnie tych bezdomnych, które kiedyś straciły dom.

Przypomniały mi się również koty, które na swoich ścieżkach w różnych krajach spotkałam. Oto one..


[1] „A ja mam kota” – słowa A. Osiecka, muzyka A. Sławiński.


w chramie Tōshō-gū w Nikkō (Japonia)
...chociaż mieszkam w Sandomierzu
Nagasaki (Japonia)
Szanghaj (Chiny)
Gdzieś w Polsce
Beppu (Japonia)
Nankin (Chiny)
Pekin (Chiny)
Szanghaj (Chiny)
Tajpej (Tajwan)
Stalowa Wola
Stalowa Wola
Od przybytku głowa nie boli... Czedżu, Korea Południowa


Jeżeli nie można mieć prawdziwego... Haft wietnamski
Maneki-neko (dosł. „kot zapraszający, wabiący”)
są szczególnie popularne Japonii i Chinach.
Figurki kota machającego łapką ustawiane przy wejściach do domów i sklepów
– mają przyciągać dobrobyt i oddalać nieszczęścia.
Ten „ponadwymiarowy” znajduje się w Górach Solnych Qigu (Tajwan)
(na terenie byłych zakładów pozyskiwania soli z wody morskiej).

7 komentarzy:

  1. Slodkie, kocham koty, moze byc i japonski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. emerytkawpodrozy6 sierpnia 2017 20:04

      No, niestety nie. Gdyby znalazły się na mojej drodze, to zapewne znalazłyby się i w kolekcji, tzn. w tym wpisie.

      Usuń
  3. Wspaniałe są Twoje koty Mariolko !
    Szczególnie podoba mi się ten ostatni wizerunek - świadczy o szacunku dla tych pięknych i mądrych zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. emerytkawpodrozy17 września 2017 13:51

      Dzięki! Kotu – jak każdemu stworzeniu – należy się szacunek…

      Usuń
  4. Mariolu, ujawniłaś kolejny talent - obserwacji i analizy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny, humorystyczny wpis, się uśmiałam. Ale główna idea wspaniała!!!

    OdpowiedzUsuń