sobota, 17 listopada 2018

Dzień Czarnego Kota. Na całym świecie. To dzisiaj...



To dzisiaj czarne koty na całym świecie świętują. Bo to właśnie dzisiaj obchodzony jest Dzień Czarnego Kota. Święto zostało ustanowione w 2007 roku przez włoskie Stowarzyszenie Ochrony Zwierząt i Środowiska oraz Ruch Obrony Czarnych Kotów. Nie bez przyczyny, bo we Włoszech czarny kot jest szczególnie prześladowany. I nie tyle przynosi ludziom pecha, co ma pecha mając takie umaszczenie.

Jak wszystkie takie święta, zostało ustanowione aby przypomnieć o konieczności opieki nad zwierzętami, a w tym przypadku również walka z przesądami i uprzedzeniami. Bo cóż czarny kociak jest winny, że urodził się czarny?

Ja na swoich podróżniczych ścieżkach kilka czarnych kotów też spotkałam, i nawet zostały moimi modelami. I żadnego pecha mi nie przyniosły!

Kotom wszystkich maści poświęciłam już kiedyś post:  http://emerytkawpodrozy.blogspot.com/2017/02/my-mamy-kota-na-punkcie-kota_23.html 
O "kocich" inspiracjach w sztuce też napisałam: http://emerytkawpodrozy.blogspot.com/2019/02/kot-w-sztuce.html




A żeby czarne kotki nie czuły się samotne, to towarzyszy im kilka "prawie" czarnych! 







3 komentarze:

  1. Ciekawy sposób zwrócenia uwagi na naszym "mniejszych braci". Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że tak został ten post odebrany. Bo o to właśnie chodzi...

      Usuń
  2. Świetny wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń