wtorek, 8 kwietnia 2014

RTW - Round the World - Dookoła Świata


W czasach, kiedy szczytem marzeń podróżniczych przeciętnego Polaka były wczasy w Bułgarii czy Jugosławii, w czasach, kiedy o Internecie nikomu się nie śniło, mnie zaczęła się marzyć podróż na antypody. Nęciły ziemie Aborygenów i Maorysów.

Mijały lata, poznawałam kolejne kraje Europy, biura podróży woziły już swoich klientów na drugą półkulę, tylko mnie jakoś nie po drodze było do Australii i Nowej Zelandii.

Z czasem wyrosłam z podróży zorganizowanych. Opieka pilotów zaczęła mi doskwierać, zaczęłam jeździć na własną rękę. Oglądałam to, co chciałam, spędzałam czas tak, jak chciałam, a nie tak, jak chciał pan pilot, w dodatku niekoniecznie zgodnie z tym, za co zapłaciłam. Już wiedziałam, że te wymarzone kraje będę zwiedzała na własną rękę.

Tylko… jechać na drugi koniec świata na dwa, trzy tygodnie, bo taki mogę zaplanować urlop…
Pojawiały się nowe czasopisma podróżnicze, pojawił się Internet. Dowiedziałam się o biletach lotniczych tzw. dookoła świata. Internet umożliwiał rezerwację hoteli, nie ruszając się z domu, dawał możliwości skorzystania z doświadczeń tych, którzy już tam byli.

Już wiedziałam, jak będzie wyglądała moja podróż. Jej trasa, jeszcze nie na papierze, ale w głowie, już została ułożona. Problem braku czasu mogła rozwiązać tylko emerytura.

W dniu przejścia na emeryturę wyznaczam datę rozpoczęcia podróży, ustalam szczegółową trasę. Jeszcze tylko zakup biletu, rezerwacja paru noclegów, spakowanie się i…

Tylko dwie linijki tekstu, w rzeczywistości długie godziny przed ekranem komputera, długie godziny studiowania map i przewodników. Ale czegóż się nie robi dla zrealizowania planów, które kiedyś zakiełkowały w ludzkim umyśle…

Lima - Plaza Mayor - Katedra św. Jana Ewangelisty


Quito - Plac św. Dominika
















28 marca – 7 lipca 2008   

Round the World. Londyn – Lima – Ekwador (+Wyspy Galapagos) – Santiago de Chile – Nowa Zelandia – Australia – Londyn.

-      trasa w Nowej Zelandii: Chistchurch – Mt Cook Village – Queenstown – Te Anau (Milford Sound i Doubtfull Sound) – Franz Josepf Village – Punakaiki – Wellington – Rotorua – White Island – Waitomo – Auckland – Paihia – Ninety Mile Beach – Cape Reinga – Coromadel – Auckland,

-     trasa w Australii: Brisbane – Beerwah (Australia Zoo) – Fraser Island – Sydney - Góry Błękitne  – Canberra – Thredbo (+Góra Kościuszki) – Melbourne (+Phillip Island) – Wielka Droga Oceaniczna – Adelaida (+Kangaroo Island) – Cooper Pady – Alice Springs. Ostatni odcinek: Adelaide – Alice Springs to dziesięciodniowa wyprawa bezdrożami Outbacku  w ośmioosobowej grupie. 

Trasa w Nowej Zelandii
 
Trasa w Australii








Nowa Zelandia - Zatoka Milforda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz